Velkommen til min blog på det store interhigway.
Denne Blog vil være som en slags dagbog /terapi for mig.
Når man skal introducer sig selv i sådan en, skal man så skrive en slags dating profil eller hvad skal man? Jeg har besluttet for at gøre det på min måde. Med lidt humor og lidt glimt i øjet. Jeg er ikke jordens bedste til at sætte komma(,) og punktum(.), men jeg vil da prøve på at gøre mit bedste.
Hvem er jeg så? Jo, nu skal du høre: for 27½ år siden kom jeg til verden, og mine forældre besluttede sig for at jeg skulle have det fantastiske navn: MICKI. Jeg voksede op i en lille by ca. 10 km fra Køge, som heder Solrød strand. I de første år voksede op jeg i sand kærne familie, mig, mine forældre og storebror, men det sluttede da jeg var 6 år, så blev 4 til 3, min mor & far blev skilt.
Tiden gik og jeg skiftede skoler et par gange, folkeskolen (2 folkeskoler), speciel skole (værkstedskolen), ja, jeg var nok ikke det nemmeste barn. Et barn med et temperament der ville noget. Jeg fik da smadret et par døre i løbet af min barndom.
Efter min storebror valgte at flytte hjemmefra, så flyttede mig og min mor til KBH NV, hjem til hendes daværende mand. det var svært at vende sig til at flytte fra lille Solrød strand til det København, men jeg faldt til efter nogle hektiske år i kbh, hvor levede lidt et dobbelt liv. Med lidt sjov i gaden og sådan, imens jeg samtidige forsøgte at være ”den lidt pæne dreng”.
Jeg begyndte på en produktionsskole, som jeg endte med at være rigtig glad for at gå på. Men i nogle år var jeg ” Klassens tykke dreng” og blev endnu mere svækket med tiden.
Der var ingen der rigtig kunne forstå, hvorfor jeg gik rundt og blev tykkere og tykkere, Jo, vist, levet jeg da ikke sundt, men alligevel. Til sidst Vi fandt ud af hvorfor jeg gik rundt og var sådan: NYREN VAR STÅET AF! Hvad var det for noget? Det var ikke bare den ene nyre, men begge nyre der var stået af, de begge var døde, færdige, DONE! ØV, for den da.
Hvorfor vil jeg så skrive om, det at være nyresyg? Vil jeg kun skrive om at være nyresyg?
1) Fordi jeg faktisk mener der mangler fokus på ”problemet” om at være ung og nyresyg, og genrealt om organdonation.
2) Nej, det vil jeg ikke. Jeg vil skrive om det at være mig og mit liv. Og om du vil læse det eller ej, er egentlig dit valg. Jeg har valgt og være rimelig åben i denne blog, men det er mit valg, hvor åben jeg vil være. Men min sygdom vil nok fylde meget i min blog, da det fylder rimelig meget i mit liv pt.
(fortsættelse følger)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar